Banner
homenieuwsartikelenfoto´sdownloads & linksforumvmug event 2009vmworld
the Dutch VMware User Group: Forums

www.vmug.nl :: View topic - Datadomain & vsphere
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Datadomain & vsphere

Post new topic   Reply to topic    www.vmug.nl Forum Index -> vStorage (FC/iSCSI/NAS/SAS/SATA)
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nijn1975
vMUG Guru
vMUG Guru

PostPosted: Tue Jul 27, 2010 12:19 pm    Post subject: Datadomain & vsphere Reply with quote

Hoi,

Binnenkort gaan we datadomains gebruiken om het backuppen van onze vm's & fysieke servers te doen.

Voor het moment doen we onze backups als volgt. We hebben op een aantal esx hosts Networker client geinstalleerd dewelke bepaalde vm's offline backuppen. Op bepaalde vm's staat ook een networker client geinstalleerd. Dit wordt zo allemaal naar tape/vls weggeschreven.

Nu de COS binnenkort (lees ergens eind volgend jaar) uitgefaseerd wordt, dien ik dus te bekijken wat de mogelijkheden zijn om onze config aan te passen aangezien we zo niet verder gaan kunnen backuppen.

Heb al wel wat gelezen, maar nog niet getest, over de VDR appliance van vmware, maar er komt spijtig genoeg evenveel goed als slechts nieuws over.

ik hoop dat er hier een aantal datadomain gebruikers tussenzitten die hun manier van backuppen even kunnen toelichten om toch een goeie design hiervoor te kunnen maken.

Alvast bedankt.
Back to top
View user's profile
henkarts
Newbie
Newbie

PostPosted: Thu Jul 29, 2010 14:14 pm    Post subject: Reply with quote

nijn 1975, kijk eens naar onze software Veeam Backup & Replication...
de nieuwe versie komt er snel aan (ergens september)
Wij zijn al geheel "COS"less Wink dus alles (ook ESXi) werkt. (Alleen niet de gratis versie ESXi Free (nu ESXi Hypervisor) genoemd, omdat VMware een paar belangrijke API calls heeft uitgezet in de gratis verie Shocked
Wil je een evaluatie key mail me dan even henk.arts<at>veeam<dot>com

suc6!!

ow ja, en we zijn officieel ondersteund en geceritficeerd voor DataDomain Wink
Back to top
View user's profile
nijn1975
vMUG Guru
vMUG Guru

PostPosted: Sun Aug 01, 2010 17:06 pm    Post subject: Reply with quote

Henk,

Ik zal je volgende week zeker eens mailen.
Maar ben vooral nog op zoek naar mensen die nu reeds de DD gebruiken.
Back to top
View user's profile
Post new topic   Reply to topic    www.vmug.nl Forum Index -> vStorage (FC/iSCSI/NAS/SAS/SATA) All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum