| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
rsteenbakkers VMUG Guru Wannabee

|
Posted: Wed Jul 28, 2010 8:50 am Post subject: deleten vm in vCenter 4 |
|
|
in vCenter staat een virtuele machine die ik niet kan verwijderen. als ik rechts klik is alles grijs kan hem alleen power on zetten. Op deze machine zijn permissions gezet. Ik ben ingelogd in vCenter met een account die Administrator rechten heeft op alles in vCenter. Alleen op dit object niet meer. Als ik bij permissions kijk staat er een Guest account met role Read-only op dit object, Domain Users group met Role virtual machine user (sample) op dit object en twee account met role Administrator gezet op vCneter server object. Ik ben ingelogd met 1 van deze accounts. Kan op dit object ook geen permissions meer toevoegen of verwijderen. Hoe kan ik nu toch deze machine verwijderen uit vCenter?
De physieke data is al niet meer aanwezig want de machine heb ik wel kunnen verwijderen door rechtreeks op de esx host in te loggen. Probleem zit hem in vCenter server. |
|
| Back to top |
|
 |
sdaems vMUG Guru

|
Posted: Wed Jul 28, 2010 9:22 am Post subject: |
|
|
Rechtermuisknop > Remove from inventory _________________ | Blog.vmpros.nl | LinkedIn | Twitter | VCP/VSP/VTSP/VSA/vExpert | |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Wed Jul 28, 2010 9:28 am Post subject: |
|
|
| Ja dat gaat dus nu niet. Die opties zijn allemaal grijs! |
|
| Back to top |
|
 |
sdaems vMUG Guru

|
Posted: Wed Jul 28, 2010 10:13 am Post subject: |
|
|
Als je op de host zelf nog de VM had staan kon het met: vmware-cmd –u register servername.vmx maar die gaat nu ook niet op.
Probeer gewoon eens herstart van je VMware vCenter Server service, wellicht is je inventory gewoon niet goed en moet bijgewerkt worden. _________________ | Blog.vmpros.nl | LinkedIn | Twitter | VCP/VSP/VTSP/VSA/vExpert | |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Wed Jul 28, 2010 12:30 pm Post subject: |
|
|
vmware-cmd –u register servername.vmx commando werkt niet met de -u optie?
Herstart van de virtual center server is ook geen oplossing. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Wed Jul 28, 2010 13:06 pm Post subject: |
|
|
Ik heb het probleem kunnen veroorzaken.
als ik een virtuele machine heb en zet daar de volgende permissions op
lokale Users groep van vcenter server met role Virtual machine user (sample) en als ik die apply kan ik op die virtuele machine niet veel meer doen als ik rechts klik. Dus ook niet verwijderen.
Maar deze rechten worden niet overruled door de gebruiker waarmee ik ingelogd zit die administrator rechten heeft op dit object.
weet iemand een oplossing? |
|
| Back to top |
|
 |
DukeBox vMUG Guru

|
Posted: Wed Jul 28, 2010 21:38 pm Post subject: |
|
|
| Op de host inloggen en daar verwijderen. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Thu Jul 29, 2010 8:12 am Post subject: |
|
|
Ik heb al op de host ingelogd en dan de machine verwijderd maar dat verwijderd niet het object in vCenter. Hier blijft hij staan als orphaned.
Zie eerst post! |
|
| Back to top |
|
 |
Fransvd vMUG Guru

|
Posted: Thu Jul 29, 2010 10:19 am Post subject: |
|
|
| Helpt een disconnect en een nieuwe connect van de desbetreffende vmware esx server ook niet? Misschien handig om eerst de server te disconnecten (virtuele servers blijven gewoon draaien), dan de virtualcenter service te stoppen en starten en daarna weer een connect te doen van de vmware esx server... |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Thu Jul 29, 2010 11:15 am Post subject: |
|
|
| ik ben bezig met vmware support om dit probleem op te lossen. de uitslag laat ik via deze weg nog wel weten. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Thu Jul 29, 2010 13:24 pm Post subject: |
|
|
De lokale users groep (windows 2003 R2 server) overruled de administrator permission. vCenter denkt dat de gebruikers lid zijn van de users group en deze users group heeft hogere permissions (op een lager level gezet , werkstation/server) waardoor hij deze rechten krijgt.
Permissions rechtreeks in de sql database vewijderd. Dit met sql management studio. Nu de permissions weg zijn kun je de objecten verwijderen via vCenter. |
|
| Back to top |
|
 |
sdaems vMUG Guru

|
Posted: Thu Jul 29, 2010 13:51 pm Post subject: |
|
|
Oke mooie oplossing bedankt voor het melden! _________________ | Blog.vmpros.nl | LinkedIn | Twitter | VCP/VSP/VTSP/VSA/vExpert | |
|
| Back to top |
|
 |
|